18 Şubat 2017 Cumartesi

Blogger Ödülleri İçin Benim Önerdiğim Adaylar

Türkiyeli Sinema Bloggerları (en son 107'ye çıkmıştı) her yıl, tipik sektör ödüllerinde (Oscar, Altın Küre, Bafta, Cesar, David di Donatello vs.) olduğu gibi öncelikle, geçen yıl kendi ülkesinde gösterime çıkmış filmler içinde izledikleri arasından beğendiklerini aday olarak sunuyorlar, en çok puanı toplayanlar arasından önce adaylar belirleniyor, sonra da her dalda ödülü alan film. Geçtiğimiz sinema sezonu olağanüstü güzel olduğu için normalde o kadar çok önemsemediğim ama yine de içinde olmaktan tuhaf zevk aldığım (eğilimi de bildiğim: blogger sayısı arttıkça Hollywood'un ezici üstünlüğünün şiddetini katbekat arttırdığı, ama yine de sonuçları merak ettiğim) bu süreçteki adaylarımı sizlerle paylaşmak istedim. Geçen yılın Cannes'ında ben olsam ödülleri nasıl dağıtırdımı da unutmuş değilim, bir aksilik olmaz ise birkaç filmi daha izleyip onu da paylaşırım. O hevesle bir gün belki yoğun biçimde takip etmeye başladığım 2009 ve sonrası diğer Cannes tercihlerimi de. Kim bilir.


BLOGGER ÖDÜLLERİ İÇİN BENİM ÖNERDİĞİM ADAYLAR




EN İYİ FİLM






FRANTZ







THE SALESMAN









PATERSON







GRADUATION






FROM THE LAND OF THE MOON










EN İYİ YÖNETMEN





FRANÇOİS OZON (FRANTZ)        







TOM FORD (NOCTURNAL ANIMALS)






CRISTI PUIU (SIERANEVADA)
                                     







ASGHAR FARHADI (THE SALESMAN)                                        







FEDE ALVARES (DON'T BREATHE)










EN İYİ ÖZGÜN SENARYO         


   
                                

FRANÇOİS OZON, PHILIPPE PIAZZO (FRANTZ)








 ASGHAR FARHADI (THE SALESMAN)








MAREN ADE (TONI ERDMANN)
                                     




CRISTIAN MUNGIU (GRADUATION)







JIM JARMUSH (PATERSON)












EN İYİ UYARLAMA SENARYO



NICOLE GARCIA, NATALIE CARTER, JACQUES FIESCHI
(FROM THE LAND OF THE MOON)






PEDRO ALMODOVAR, ALICE MUNRO (JULIETA)






TOM FORD (NOCTURNAL ANIMALS)






CELINA SCIAMMA (MY LIFE AS A ZUCCINI)






DAVID BIRKE, HAROLD MANNING (ELLE)













EN İYİ ERKEK OYUNCU





SHAHAB HOSSEINI (THE SALESMAN)







PIERRE NINEY (FRANZ)






PETER SIMONISCHEK (TONI ERDMANN)






LOUIS GARREL (FROM THE LAND OF THE MOON)






ADRIAN TITIENI (GRADUATION)







EN İYİ KADIN OYUNCU






MARION COTILLARD (FROM THE LAND OF THE MOON)


   



PAULA BEER (FRANTZ)







SANDRA HÜLLER (TONI ERDMANN)






TARANEH ALIDOOSTI (THE SALESMAN)







ISABELLE HUPPERT (ELLE)



                                     



Sevgili Okur;
Elbette buradakinden çok daha fazla dalda aday belirttik. Örneğin, sinematografi, kurgu, prodüksiyon tasarımı ve daha nicesi. Oralarda az da olsa farklı adaylarım olmadı değil ancak ben diğer teknik dalları da yönetmenlik ile ilintili olarak gördüğümden burada ayrıca paylaşmıyorum. 

Frantz, özgün senaryo dalında aday olarak gösterildiğinden ötürü tercihimi bu yönde kullandım ama Frantz'ın uyarlama senaryo dalında aday olabileceğini de belirtmek isterim çünkü bir piyes ve oradan uyarlanan 1932 yapımı (Broken Lulaby) film ile çok güçlü bağları olduğu ifade ediliyor. Ben ikisini de izlemedim-okumadım. Söyleyenlerin yalancısıyım vallaha...

Bir de şunu belirtmek isterim. Tüm filmlerin ülkelerindeki vizyon tarihini (2016) baz alsak da hepsi İngilizce adlarıyla karşınızda. O da bu ödül sistemini hazırlayan arkadaştan kaynaklanıyor, sisteme her yıl öyle girdiği için ben de burada o şekilde paylaştım. Ah bu Amerikancılık ah...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder